22 C
Athens
Δευτέρα, 29 Απριλίου, 2024
More

    System Shock Review

    Όταν σκεφτόμαστε all time classic παιχνίδια επιστημονικής φαντασίας, δεν μπορούμε να μη βάλουμε σε τιμητική θέση το System Shock. Κοντά στις τρείς δεκαετίες μετά από την κυκλοφορία του, σήμερα διεκδικεί ξανά μία περίοπτη θέση στην αγορά. Όντας επανασχεδιασμένο από τις βάσεις του, δεν πρόκειται απλά για ένα ρετουσάρισμα, αλλά για μία νέα και εμπλουτισμένη εμπειρία, άξια των νέων standards του gaming!

    Υπόθεση

    Βρισκόμαστε στο έτος 2072, που είναι πλέον ακόμα πιο κοντά μας, απ’ότι στο 1994 που κυκλοφόρησε το αρχικό παιχνίδι. Εσείς είστε ένας hacker που κλέβετε από την TriOptimum, μία mega corporation, τα σχέδια για να ενσωματώσετε τεχνολογικά εμφυτεύματα στον εαυτό σας. Συλλαμβάνεστε όμως, και ο πρόεδρος της εταιρείας, σας κάνει την πρόταση να σας προσφέρει δωρεάν τα εμφυτεύματα. Ως αντάλλαγμα, εσείς πρέπει να αφαιρέσετε τους ηθικούς φραγμούς από τη Shodan, την τεχνητή νοημοσύνη που διαχειρίζεται τον διαστημικό σταθμό Citadel. Όπως φαντάζεστε, κάτι τέτοιο δεν μπορεί να έχει καλά αποτελέσματα, και έτσι καταλήγετε στον σταθμό, προσπαθώντας να σταματήσετε τη Shodan, που στρέφει τα όπλα της, εναντίον της Γης. Εδώ έχουμε μία από τις περιπτώσεις όπου ο «κακός» του παιχνιδιού είναι πολύ πιο ενδιαφέρων χαρακτήρας από τον πρωταγωνιστή! Στα 30 χρόνια παρουσίας της, η Shodan έχει καταφέρει να αναδειχθεί ως ένας από τους πιο εμβληματικούς NPC, και ειδικά σήμερα με την άνοδο της A.I. γίνεται ακόμα πιο εύκολο να ταυτιστούμε μαζί της.

    Gameplay

    Αν έχετε παίξει το original παιχνίδι, και πιστεύετε ότι το remastered είναι απλά μία από τα ίδια με καλύτερα textures, δεν θα μπορούσατε να είστε πιο μακριά από την αλήθεια. Πρώτον, υποστηρίζει πλέον χειρισμό με gamepad, που είναι η επιλογή πολλών για παιχνίδια πρώτου προσώπου. Αυτό συνεπάγεται πλήρως ελεγχόμενη ταχύτητα κίνησης και κάμερας με αναλογικούς μοχλούς, επίθεση με trigger buttons, κτλ., στοιχεία που κάνουν το παιχνίδι περισσότερο σαν σύγχρονο FPS και λιγότερο σαν κλασσικό point & click. Έχετε κυρίως αυτοσχέδια melee όπλα, χωρίς φυσικά να λείπουν τα πιστόλια, τα αυτόματα, τα ενεργειακά όπλα, και τα εκρηκτικά. Κάποια στοιχεία έχουν παραμείνει όμως στην αρχική τους μορφή, όπως το αυστηρό inventory management, που σημαίνει ότι δεν μπορείτε να μαζεύετε ότι βρίσκετε, σαν ρακοσυλλέκτης, αλλά μόνο αυτά που κρίνετε ως απαραίτητα, αφού ο χώρος είναι περιορισμένος. Επίσης δεν υπάρχουν markers, GPS, κτλ., και έτσι καλείστε να διαβάζετε και να ακούτε τα logs που βρίσκετε, ώστε να καταλάβετε με ποιον τρόπο πρέπει να συνεχίσετε.

    Ούτε λόγος βεβαίως για αυτόματη αναπλήρωση υγείας, η οποία πραγματοποιείται μόνο με τη χρήση medical kits. Δεν χρειάζεται να τρομάζετε όμως, καθώς το παιχνίδι προσφέρει αρκετά βοηθήματα, όπως να ορίσετε ξεχωριστά τους βαθμούς δυσκολίας για τη μάχη, την επίλυση γρίφων, τη μετακίνηση στον κυβερνοχώρο, κ.α. Όπως είπαμε, καθώς το gameplay κλίνει πλέον περισσότερο στη λογική των FPS, η μάχη στη remastered έκδοση είναι πολύ πιο απολαυστική. Κάθε εχθρός, βιολογικός ή μηχανικός, απαιτεί διαφορετική προσέγγιση ώστε οι επιθέσεις σας να είναι εν τέλει αποτελεσματικές. Κάποια όπλα απαιτούν πυρομαχικά, και άλλα ενέργεια. Στη διάρκεια της εξερεύνησης σας, θα βρείτε και διάφορα implants που θα βοηθήσουν την όραση σας, την πρόσβαση σε διάφορες περιοχές, κοκ.

    Οι γρίφοι κινούνται στη λογική σύνδεσης από το ένα σημείο στο άλλο ώστε να κλείσετε ένα κύκλωμα, χρησιμοποιώντας διόδους και αποφεύγοντας κακούς αγωγούς. Σε κάποια τερματικά μπορείτε να μπείτε στον κυβερνοχώρο, δηλαδή σε ένα περιβάλλον εικονικής πραγματικότητας με κίνηση στις 360 μοίρες, ώστε να πολεμήσετε τις ψηφιακές άμυνες της Shodan. Μαζεύοντας και εφαρμόζοντας διάφορα patches, αυτά χρησιμεύουν ως buffs, με κάποια από αυτά να απαιτούν λιτή χρήση, αφού έχουν παρενέργειες. Γενικά το gameplay είναι ένα αμάλγαμα «παλιάς σχολής» μηχανισμών, με χειρισμό που ανήκει στη σύγχρονη εποχή του gaming.

    Γραφικά & ήχος

    Όπως φαντάζεστε, εδώ είναι που τα δίνει όλα η νέα έκδοση, με τα γραφικά να έχουν σχεδιαστεί χρησιμοποιώντας τις δυνατότητες της κορυφαίας Unreal Engine 4. Όπως θα διαπιστώσετε η δουλειά που έχει γίνει δεν περιλαμβάνει απλά την εφαρμογή νέων textures, αλλά πλήρη επανασχεδιασμό κάθε στοιχείου. Τα περιβάλλοντα είναι ζωντανά και λεπτομερή, και αισθητά πιο interactive. Τα animations στις κινήσεις του χαρακτήρα σας, αλληλεπιδρώντας με αντικείμενα και μηχανισμούς, όπως επίσης στη χρήση και στο reloading όπλων, είναι εμφανή, ομαλά, και πιο πλούσια. Όσο για τον φωτισμό, μάλλον δεν μπορούμε να μιλάμε για βελτίωση, αλλά για καθαρά νέο στοιχείο αφού στο αρχικό παιχνίδι τα φωτεινά και σκοτεινά σημεία απεικονίζονταν απλώς με διάφορες αποχρώσεις στην RGB παλέτα.

    Φυσικά και τα ηχητικά εφέ αποτελούν εντελώς νέο υλικό, αφού δεν υπήρχε λόγος να διατηρηθούν τα «μπιπ-μπιπ» και «κρακ-κρακ» των 90s. Ο κάθε μηχανισμός, το κάθε όπλο, η κάθε αλληλεπίδραση σας με το περιβάλλον και με τους εχθρούς, αποδίδει πλέον ρεαλιστικό ήχο, όπως θα περιμέναμε από οποιοδήποτε παιχνίδι που αξίζει τον χρόνο μας σήμερα. Στο cast δεν υπάρχουν γνωστά ονόματα, ούτε και χρειαζόταν κάτι τέτοιο, εφόσον οι ελάχιστοι μονόλογοι των audiologs και της Shodan που σπάνε την «ερημιά» του διαστημικού σταθμού, στέκονται αξιοπρεπώς με την επιλεγμένη διανομή.

    A.I. gone bad

    Σε περίπτωση που δεν το γνωρίζετε, το 2015 είχε κυκλοφορήσει μία Enhanced Edition του System Shock, που όμως είχε υποστεί απλά ένα «γυάλισμα», χωρίς ουσιαστικές βελτιώσεις. Η επανέκδοση του 2023 έχει ξαναχτιστεί από τα θεμέλια, δικαιολογώντας τα 40€ που ζητάει ως αντάλλαγμα, για μία εμπειρία που θα εκτιμήσουν τόσο οι παλιοί όσο και οι νέοι gamers.

    Ανάπτυξη: NightDive  Studios Έκδοση: Prime Matter  Διάθεση: Enarxis Dynamic Media

    ΓΡΑΦΙΚΑ: 90%

    ΗΧΟΣ: 85%

    GAMEPLAY: 85%

    ΑΝΤΟΧΗ: 60%

    ΓΕΝΙΚΑ: 78%

    Δημήτρης Θωμαδάκης
    Δημήτρης Θωμαδάκης
    The Matrix cannot tell you who you are

    Related Articles

    Stay Connected

    45,800ΥποστηρικτέςΚάντε Like
    6,126ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
    14,900ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής


    Latest Articles