22 C
Athens
Δευτέρα, 29 Απριλίου, 2024
More

    Λιγότερες οι θεωρίες συνωμοσίας στο Twitter

    Εν μέσω πανδημίας, οι θεωρίες συνωμοσίας έχουν βρει πρόσφορο έδαφος για να εξαπλωθούν περαιτέρω, με τα social media να έχουν παίξει ενεργό ρόλο σε αυτό. Ιδιαίτερα στο θέμα του εμβολιασμού, πλατφόρμες όπως το Facebook ή το YouTube αποτέλεσαν το βήμα, μέσω του οποίου προέκυψε διασπορά συνωμοσιολογίας, αφού ο καθένας, ειδικός ή μη, μπορούσε ελεύθερα να λέει τη γνώμη του επηρεάζοντας το κοινό.

    Πιο ανθεκτικό στις θεωρίες το Twitter

    Πρόσφατη έρευνα όμως έδειξε ότι δεν ενθαρρύνουν όλες οι πλατφόρμες στον ίδιο βαθμό τις συνωμοσιολογικές θεωρίες. Ανάμεσα στα social media, αυτό που επιδεικνύει τη μεγαλύτερη ανθεκτικότητα είναι το Twitter. Αναλυτικά, ερευνητές από 19 ευρωπαϊκά πανεπιστήμια, με επικεφαλής τον καθηγητή Ψηφιακής Διακυβέρνησης Γιάννη Θεοχάρη του Τεχνικού Πανεπιστημίου του Μονάχου, εξέτασαν το ρόλο διαφόρων social media, όπως τα Twitter, Facebook, YouTube κ.α. και εφαρμογών όπως το WhatsApp, όσον αφορά τη διασπορά θεωριών συνωμοσίας.

    Η βασική διαπίστωση ήταν ότι το Twitter έχει ιδιαίτερα χαρακτηριστικά. Είναι πιο εστιασμένο στην κατανάλωση ειδήσεων, άρα αντιμετωπίζει αυξημένη κοινωνική πίεση αναφορικά με το περιεχόμενο των αναρτήσεων του, πράγμα που μειώνει τη συχνότητα διάχυσης αναληθών, ανακριβών πληροφοριών.

    Στο Twitter π.χ. “το περιεχόμενο που βασίζεται σε τέτοιες θεωρίες μπορεί γρήγορα να απομυθοποιηθεί ή πιθανώς να ‘πνιγεί’ από πληροφορίες καλύτερης ποιότητας ή από τον μεγάλο αριθμό ανθρώπων που είναι πρόθυμοι να παρέμβουν για να διορθώσουν γρήγορα την παραπληροφόρηση”. Επιπλέον, σύμφωνα με τη μελέτη, οι χρήστες του Twitter συνδυάζουν μορφωτικό επίπεδο άνω του μέσου όρου και μεγαλύτερη τάση να ψάχνουν για πραγματικές ειδήσεις, σε σχέση με τις άλλες πλατφόρμες.

    Αξίζει να σημειωθεί ότι η μελέτη κατατάσσει την Ελλάδα, τη Ρουμανία, την Πολωνία, την Ουγγαρία και το Ισραήλ στις χώρες όπου ο “δείκτης συνωμοσιολογίας” βρίσκεται πάνω από τον μέσο ευρωπαϊκό όρο.

    Διαβάστε επίσης:

    Twitter: “Μπλόκο” στις φωτογραφίες που αναρτώνται χωρίς τη συγκατάθεση των εικονιζόμενων

    Ελένη Σαραντάκη
    Ελένη Σαραντάκη
    Η Ελένη Σαραντάκη είναι δημοσιογράφος και εκπαιδευτικός με πολυετή εμπειρία στο χώρο του τεχνολογικού και τουριστικού ρεπορτάζ. Έχει συνεργαστεί με ηλεκτρονικά και έντυπα μέσα ως αρθρογράφος, ενώ σήμερα είναι αρχισυντάκτρια του περιοδικού της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων Greek Hotelier και editor στο τεχνολογικό site Digital Life.

    Related Articles

    Stay Connected

    45,800ΥποστηρικτέςΚάντε Like
    6,126ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
    14,900ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής


    Latest Articles