16.6 C
Athens
Τρίτη, 30 Απριλίου, 2024
More

    Atlas Fallen Review

    Οι developers της Deck13 δεν μας είναι καθόλου «άγνωστοι», καθώς στο παρελθόν μας έχουν δώσει μια σειρά από αρκετά ενδιαφέρουσες προσπάθειες όπως είναι το Lords of the Fallen και το Surge 2. Τίτλοι για τους οποίους σίγουρα δεν γράφτηκαν διθύραμβοι, αλλά που αν μη τι άλλο προσέφεραν αρκετά διασκεδαστικές στιγμές στους gamers. Το Atlas Fallen είναι η πιο πρόσφατη προσπάθεια της εν λόγω εταιρείας και εάν κρίνουμε από την πορεία της σίγουρα πρόκειται για μια εταιρεία που μπορεί να προσφέρει αξιόλογες ιδέες στην gaming community. Και μπορεί ακόμη η Deck13 να μην έχει φτάσει στο ανώτερο επίπεδο ποιότητας των τίτλων της, αλλά σίγουρα δεν προσφέρει μέτρια αποτελέσματα… Για να δούμε όμως κατά πόσο το action-driven RPG, Atlas Fallen, είναι εκείνο που τελικά θα καταφέρει να ξεχωρίσει…

    Σε Thelo με… Theleis!

    Το story του Atlas Fallen διαδραματίζεται σε έναν ερειπωμένο και σκοτεινό κόσμο που οι μεγαλύτερες εκτάσεις του είναι καλυμμένες από έρημο. Το εν λόγω φανταστικό βασίλειο έχει γνωρίσει την οργή του πανίσχυρου και αιμοβόρου θεού του ήλιου, Thelos, και οι εναπομείναντες κάτοικοι του είναι αναγκασμένοι να τον ακολουθούν και να τον λατρεύουν τυφλά. Σε αυτόν τον ξεχασμένο από την ελπίδα κόσμο που μοιάζει με μια απέραντη έρημο Σαχάρα, πηγάζει το Essence, μια μαγική και πανίσχυρη ουσία από την οποία προέρχεται όλη η πεμπτουσία της μαγείας και η οποία έχει τη δύναμη να διαμορφώσει τον κόσμο. Οι περισσότεροι κάτοικοι είναι αναγκασμένοι να δουλεύουν ως σκλάβοι κάνοντας εξόρυξη στο Essence, το οποίο στη συνέχεια το αποδίδουν στην θεότητα Thelos.

    Τίποτα δεν δείχνει να αλλάζει σε αυτόν τον παρατημένο κόσμο, μέχρι που μια ημέρα ο κεντρικός πρωταγωνιστής (δηλαδή εσείς – ο χαρακτήρας που θα δημιουργήσετε) ανακαλύπτει στην έρημο ένα μαγικό γάντι, το οποίο έχει τη δυναμική να μετασχηματίζει την άμμο και να προσφέρει στον κάτοχο του μοναδικές ιδιότητες και όπλα. Μάλιστα μαζί με το Gauntlet ο ήρωας (ή ηρωίδα) του Atlas Fallen έρχεται σε επαφή με τον Nyaal, μια αρχέγονη οντότητα, η οποία θα τον συντροφεύει στο ταξίδι του. Αμφότεροι θα επιχειρήσουν να βάλουν ένα τέρμα στην σαδιστική εξουσία του θεού Thelos, αντιμετωπίζοντας τις ορδές των wraiths (πλασμάτων που μοιάζουν σα να έχουν ξεπηδήσει μέσα από τους χειρότερους εφιάλτες) φέρνοντας τον αέρα της επανάστασης…

    Χωρίς αμφιβολία, το main story έχει τις «στιγμές» του, χωρίς όμως να αξίζει και βραβείο καλύτερου σεναρίου ή να διεκδικεί δάφνες πρωτοτυπίας. Ωστόσο, η ιδιαίτερη σχέση που αναπτύσσεται ανάμεσα στον παίκτη και στην οντότητα Nyaal αποτελούν το «αλατοπίπερο» σε επίπεδο σεναρίου (να βοηθούσε λίγο παραπάνω και το σχετικά μέτριο voice-acting και οι μονότονοι διάλογοι και σίγουρα όλοι θα παρέμεναν happy). Παρόλο που σε ότι έχει να κάνει με το σενάριο γίνεται μια προσπάθεια να προσεγγιστεί το επίπεδο ΑΑΑ τίτλων όπως το Forspoken και το Horizon: Zero Dawn, δυστυχώς η προσπάθεια αυτή δεν στέφεται με επιτυχία και έτσι το αποτέλεσμα προσεγγίζει τη μετριότητα. Παρόλα αυτά, αναγνωρίζουμε το γεγονός ότι οι δημιουργοί του Atlas Fallen έβαλαν μπόλικη φαντασία και αν μη τι άλλο πέτυχαν στο να «δημιουργήσουν» μια απόκοσμη ατμόσφαιρα και έναν κόσμο που σε καλεί να τον εξερευνήσεις σπιθαμή προς σπιθαμή.

    Enter Sandman!

    Το Atlas Fallen στον πυρήνα του gameplay του, δεν αποτελεί παρά ένα κλασικό παράδειγμα open-world action RPG. Στην αρχή και αφού πρώτα δημιουργήσετε τον ήρωα σας, ξεκινάτε το ταξίδι σας σε ένα μικρό labor camp και εν συνεχεία εξερευνάτε και ξεκλειδώνετε σταδιακά τις άγνωστες πτυχές του open-world κόσμου που σας περιβάλλει. Προχωρώντας θα διαπιστώσετε ότι υπάρχουν τρεις μεγάλες διακριτές περιοχές στον παιχνίδι με το αντίστοιχο city-hub. Εκεί φυσικά μπορείτε όχι μόνο να αναβαθμίσετε τον χαρακτήρα σας αλλά και να βρείτε μια μεγάλη ποικιλία από side-quests, τα οποία λειτουργούν ως ένα πολύ καλό «συμπλήρωμα» στο main story line, το οποίο σε διάρκεια κυμαίνεται στις 10 με 13 ώρες.

    Όπως συμβαίνει με κάθε RPG που «σέβεται» τον εαυτό του, έτσι και εδώ στόχος σας είναι να αναβαθμίσετε τον ήρωα σας, αποκτώντας πρόσβαση σε νέες (ενεργητικές και παθητικές) δυνάμεις μέσω του skill tree σας. Ωστόσο, όλα τα λεφτά και ο «αδιαφιλονίκητος πρωταγωνιστής» του gameplay δεν είναι άλλος από το γάντι που φοράτε, καθώς γύρω από αυτό και τις δυνατότης του Gauntlet έχει «στηθεί» και περιστρέφεται το κομμάτι του combat. Συγκεκριμένα, μέσω του Gauntlet σας μπορείτε να ενεργοποιήσετε δύο ή τρία από τα διαθέσιμα όπλα. Για παράδειγμα, το Dunecleaver είναι είδος μεταξύ σφυριού και τσεκουριού, ενώ το Sandwhip είναι ένα είδος μαστίγιου, το οποίο σας βοηθάει να καλύπτετε γρήγορα το χαμένο έδαφος και να βρίσκεστε πιο κοντά στον εχθρό σας. Τέλος, το Knuckledust πρόκειται για ένα είδος πανίσχυρης γροθιάς που είναι ιδανικό για Melee combat. Αναμφίβολα, κάθε ένα από τα παραπάνω όπλα έχει τον δικό του χαρακτήρα και ο σωστός συνδυασμός τους μαζί με τα skills αλλά και τα αντανακλαστικά σας είναι τα κυριότερα στοιχεία που καθορίζουν το αποτέλεσμα της μάχης ενάντια στα Wraiths.

    Φυσικά, η επιδεξιότητα στον τρόπο που χειρίζεστε τα όπλα που σας προσφέρει το Gauntlet δεν αποτελεί το μοναδικό στοιχείο που θα καθορίσει την επιτυχία σας την ώρα της μάχης, καθώς μεγάλη έμφαση δίνεται και στο Momentum, ένα σύστημα που ουσιαστικά κάνει τον παίκτη να ακροβατεί ανάμεσα στην «επιβράβευση» και στον «κίνδυνο». Ουσιαστικά όσο πιο πετυχημένες είναι οι επιθέσεις σας ενάντια στα Wraiths, τόσο πιο πολύ γεμίζει η μπάρα του Momentum. Με το Momentum γεμάτο μπορείτε να εκτελέσετε ακόμη πιο ισχυρά special moves, ωστόσο όσο πιο πολύ Momentum διαθέτει ο ήρωας σας τόσο πιο πολύ αδύναμος και “εύκολος στόχος” γίνεται στα εχθρικά χτυπήματα. Ουσιαστικά, ο εν λόγω μηχανισμός έχει δημιουργηθεί πάνω στη λογική του… «κάτι» δίνεις, κάτι «παίρνεις» και αδιαμφισβήτητα οι παίκτες που θα καταφέρουν να τιθασεύσουν το Momentum σίγουρα θα βγουν διπλά κερδισμένοι.

    Και μιας και εστιάσαμε στον τομέα του combat, αναμφίβολα οι δημιουργοί του Atlas Fallen έχουν κάνει εξαιρετική δουλειά. Η μάχη σε καμία περίπτωση δεν είναι περίπλοκη και δεν καταντάει κουραστική, ενώ το γεγονός ότι οι αντίπαλοι σας διαθέτουν τα «αδύναμα» σημεία τους, αν μη τι άλλο αυτό είναι ένα στοιχείο που προσθέτει μεγαλύτερο βάθος στις αναμετρήσεις σας. Φυσικά, τα αντανακλαστικά σας θα πρέπει διαρκώς να είναι σε εγρήγορση και αδιαμφισβήτητα θα βρεθείτε σε πολλές καταστάσεις, όπου κυριολεκτικά δεν θα μπορείτε να πάρετε ανάσα λόγω του φρενήρη ρυθμού και αξίζει να τονίσουμε ότι η μάχη έχει μπόλικα God of War vibes.     

    The Sands of time…

    Σε επίπεδο visuals, αν μη τι άλλο το Atlas Fallen δεν πρόκειται να σας απογοητεύσει κυρίως με τα όμορφα τοπία που σας περιβάλλουν. Ωστόσο, δυστυχώς δεν μπορούμε να ισχυριστούμε το ίδιο και για τα μοντέλα των χαρακτήρων που μοιάζουν “outdated” και φαίνονται περισσότερο της… προηγούμενης γενιάς. Παρόλα αυτά, ο κόσμος του σε καλεί να τον εξερευνήσεις, καθώς υπάρχουν δεκάδες σημεία που κρύβουν εκπλήξεις και unlockables. Δυστυχώς, ένα από βασικά προβλήματα του παιχνιδιού έχει να κάνει με το itemization system, όπου εύκολα διαπιστώνει κανείς ότι τα αντικείμενα ή το gear που αποκτάτε έρχεται σε… δεύτερη μοίρα. Και αυτό σε ένα RPG είναι ένα flaw που δύσκολα μπορούν να το παραβλέψουν οι φανατικοί φίλοι του είδους.

    Ωστόσο, δεν μπορούμε παρά να εκθειάσουμε την εξαιρετική δουλειά έχει γίνει και στα διάφορα κτήνη που θα κληθείτε να αντιμετωπίσετε, καθώς τα Wraiths διακρίνονται για την μεγάλη ποικιλία τους, θυμίζοντας κάτι από τα τέρατα του Monster Hunter. Παράλληλα, όπως προαναφέραμε το Atlas Fallen ενσωματώνει στους αντιπάλους ένα damage system, όπου το κάθε τέρας έχει τα δικά του αδύναμα σημεία, για αυτό και μια προσεκτική αντιμετώπιση είναι πολλές φορές το κλειδί για την «επιτυχία». Για παράδειγμα εάν ο εχθρός σας θυμίζει… καβούρι, τότε θα πρέπει αργά και μεθοδικά να χτυπήσετε πρώτα τo εξωτερικό του περίβλημα και εν συνεχεία να… «μαδήσετε» τα claws του. Τέλος, δεν θα αργήσετε να διαπιστώσετε ότι οι μάχες με τα διάφορα bosses σίγουρα θα προσφέρουν μια άκρως αξιομνημόνευτη εμπειρία παιχνιδιού.

    Κλείνοντας, το Atlas Fallen δείχνει να πάσχει από την «ασθένεια» που εντοπίζουμε σε πολλά open-world games, καθώς υπάρχουν πολλά κενά σημεία στις αχανείς εκτάσεις που θα κληθείτε να εξερευνήσετε. Παρόλα αυτά, δεν μπορούμε να εκθειάσουμε τον φανταστικό τρόπο με τον οποίο ο χαρακτήρας σας ταξιδεύει στην έρημο, ενώ στα plus αξίζει να αναφέρουμε και τη δυνατότητα για co-op gameplay, το οποίο ωστόσο δεν αλλάζει ιδιαίτερα τη μορφή του gameplay σε σχέση με το solo play.

    Είναι καλό στην άμμο να χτίζεις… παλάτια!

    Ολοκληρώνοντας την εμπειρία μας με το Atlas Fallen καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι οι  developers της Deck13 πραγματικά έδωσαν τον καλύτερο τους εαυτό, δημιουργώντας ένα αξιόλογο Action RPG, το οποίο όμως διαθέτει μια σειρά από «χτυπητές αδυναμίες». Αν και στερείται της στόφας ενός ΑΑΑ τίτλου και οι ελλείψεις του είναι κάτι παραπάνω από ορατές, αυτό δεν αναιρεί το γεγονός ότι πρόκειται για μια αξιόλογη προσπάθεια. Μπορεί η Deck13 να έχει δρόμο να διανύσει ακόμη, παρόλα αυτά καταλήγουμε ότι καμία φορά είναι καλό στην άμμο να κτίζεις παλάτια (κατά παράφραση του γνωστού λαϊκού άσματος).

    Ανάπτυξη: Deck13 Έκδοση: Focus Entertainment  Διάθεση: AVE

    ΓΡΑΦΙΚΑ: 79%

    ΗΧΟΣ: 71%

    GAMEPLAY: 65%

    ΑΝΤΟΧΗ: 70%

    ΓΕΝΙΚΑ: 71%

     

     

    Πέτρος Κυπραίος
    Πέτρος Κυπραίος
    Tech expert και true gamer στην καρδιά, ο Πέτρος Κυπραίος ξεκίνησε να ασχολείται ως συντάκτης σε κορυφαία περιοδικά του Ειδικού Τύπου πάνω στα video games και στην τεχνολογία, ενώ διετέλεσε επίσης και υπεύθυνος τμήματος παιδικών περιοδικών. Από τη θέση του editorial director το focus του είναι οτιδήποτε digital, όμως του αρέσει να ρίχνει και μια ματιά και στο… lifestyle!

    Related Articles

    Stay Connected

    45,800ΥποστηρικτέςΚάντε Like
    6,126ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
    14,900ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής


    Latest Articles