Η επέκταση ολοένα και περισσότερων εμπόρων στον τομέα της on line πώλησης, αποτελεί σήμερα την αιχμή του δόρατος στον τομέα των λιανικών πωλήσεων. Μια μεγάλη πρόκληση όμως στον τομέα της λιανικής πώλησης, αποτελεί και το γεγονός του showrooming που έχουν να αντιμετωπίσουν τα παραδοσιακά καταστήματα, αφού όλο και περισσότερο παρουσιάζεται η πρακτική από την πλευρά των πελατών, να βλέπουν τα προϊόντα στο φυσικό κατάστημα και τελικά να τα αγοράζουν on line.
Είναι αλήθεια, ότι μέχρι τώρα τα on line καταστήματα είχαν ένα σημαντικό πλεονέκτημα έναντι των παραδοσιακών, αφού όλα τα χρόνια λειτουργίας τους μπορούσαν να συλλέγουν αυτόματα στις πλατφόρμες τους τα δεδομένα των καταναλωτών. Αυτά τα δεδομένα τους επιτρέπουν να παρακολουθούν την αγοραστική συμπεριφορά, αλλά και την αφοσίωση των πελατών, καθώς και τα αποτελέσματα ειδικών προωθητικών ενεργειών που πραγματοποιούν. Πρόσφατα μια νέα εξειδικευμένη λύση Business Retail Analytics από την Fortinet, ήρθε να βοηθήσει τις επιχειρήσεις του λιανικού εμπορίου μετατρέποντας τα πρωτογενή δεδομένα τους σε πληροφορίες δράσης. Ειδικότερα, η λύση FortiPresence, χρησιμοποιώντας τεχνικές μηχανικής μάθησης και αλγοριθμική ανάλυση στο πελατολόγιο εντός του καταστήματος, παρέχει την δυνατότητα στις επιχειρήσεις να αξιοποιούν τις πληροφορίες με τρόπον ώστε να ξεπερνούν πλέον την απλή έννοια της τάσης και να γίνονται εργαλεία δουλειάς, αφού οι βάσεις δεδομένων που συλλέγονται τα δεδομένα των καταναλωτών, μπορούν να συμβάλλουν στη δημιουργία νέων προωθητικών ενεργειών και άλλων εκστρατειών μάρκετινγκ.