20.9 C
Athens
Σάββατο, 4 Μαΐου, 2024
More

    MWC 2012 : συνέντευξη του Kjell Forsberg της Ericsson στο Digital Life

    Στο πλαίσιο του Mobile World Congress, καταφέραμε να κλέψουμε λίγο χρόνο από τον Kjell Forsberg, επικεφαλής του τμήματος core networks της Ericsson, ώστε να μας μιλήσει για την τεχνολογία In-Game Communication. Πρόκειται για μία πλατφόρμα της εταιρείας που προσφέρει υποδομή φωνητικής επικοινωνίας σε επίπεδο λογισμικού για online παιχνίδια.

    Μπορείς να αναφέρεις κάποιες εταιρείες παιχνιδιών που χρησιμοποιούν ήδη το In-Game Communication ή έχουν εκφράσει ενδιαφέρον να το χρησιμοποιήσουν μελλοντικά?

    Έχουμε συμβόλαιο με μία σουηδική εταιρεία γι’ αυτή την πλατφόρμα της αγοράς gaming. Δεν θυμάμαι το όνομα της εταιρείας, αλλά βασικά παρέχουμε την επικοινωνία ενσωματωμένη σε αυτή την πλατφόρμα για παιχνίδια. Είναι ένα παραδοσιακό σύστημα online παιχνιδιών για όλες τις πλατφόρμες.

    Δηλαδή είναι μία σουηδική εταιρεία που παράγει ένα παιχνίδι MMO?

    Ναι, ακριβώς, ή και πλατφόρμες για παιχνίδια MMO.

    Υπάρχουν παιχνίδια για desktop συστήματα ή φορητές συσκευές που χρησιμοποιούν τώρα το In-Game Communication?

    Όχι ακόμα. Βρισκόμαστε σε συζητήσεις με πολλές από αυτές τις εταιρείες. Νομίζω ότι είναι ένας νέος χώρος για την Ericsson, αλλά και για την ίδια τη βιομηχανία παιχνιδιών. Κάνουμε λοιπόν πολλές συζητήσεις με διάφορους παρόχους.

    Ποια mobile λειτουργικά συστήματα υποστηρίζετε τώρα, και ποια θα υποστηρίξετε μελλοντικά?

    Αυτά που κοιτάζουμε και δοκιμάζουμε είναι φυσικά το Android όπως και το iOS, δηλαδή βασικά εξετάζουμε τις ήδη υπάρχουσες πλατφόρμες στην αγορά.

    Δηλαδή μόνο τα κυρίαρχα λειτουργικά, το iOS και το Android, όχι το Symbian, το Bada, κτλ.?

    Όχι. Εννοώ ότι βασικά οι εταιρείες παιχνιδιών φτιάχνουν οι ίδιες τίτλους. Αυτές φτιάχνουν παιχνίδια που είναι συμβατά με διάφορες πλατφόρμες. Εμείς απλά παρέχουμε ένα στοιχείο online λειτουργικότητας.

    Έχετε σχέδια για υποστήριξη των Windows Phone?

    Εξαρτάται από τη βιομηχανία του gaming ή από τις ίδιες τις εταιρείες παιχνιδιών πως θα προχωρήσουν σε αυτή την υλοποίηση. Είναι δική τους επιλογή αν θα διαθέσουν ένα παιχνίδι στα Windows Phone ή στο Android ή στο iOS.

    Μιλάω για εξειδικευμένο λογισμικό από την Ericsson, όπως clients παιχνιδιών ή κάτι παρόμοιο.

    Όχι, δεν ασχολούμαστε με τους clients παιχνιδιών. Παρέχουμε βασικά στοιχεία στην αγορά του gaming και μετά τα τοποθετούν οι ίδιες οι εταιρείες μέσα στα παιχνίδια τους.

    Αν το In-Game Communication ανιχνεύσει εξελιγμένο hardware, όπως μία κάρτα ήχου Sound Blaster υψηλής απόδοσης, εκμεταλλεύεται την hardware επιτάχυνση ή την τεχνολογία EAX?

    Και πάλι εξαρτάται από το πως θα σχεδιάσουν το παιχνίδι. Ουσιαστικά οι εταιρείες παιχνιδιών αποφασίζουν πως θέλουν να το υλοποιήσουν αυτό.

    Δεν ασχολείται η Ericsson με αυτό το κομμάτι?

    Όχι.

    Το In-Game Communication υποστηρίζει φωνητικές εντολές, όπως αυτό που είδαμε στο Tom Clancy’s EndWar, ή άλλου είδους φωνητική αναγνώριση?

    Δεν το έχω ψάξει αυτό. Πρέπει να το ψάξω, είναι ένα ενδιαφέρον χαρακτηριστικό. Αυτό στο οποίο εστιάζουμε είναι η εμπειρία μέσα στο παιχνίδι, έτσι ώστε βασικά όταν μιλάς σε κάποιον, να νοιώθεις ότι πραγματικά μιλάς με κάποιον. Αν κάποιος έρχεται από δεξιά, θα πρέπει να ακούγεται σαν να έρχεται από δεξιά. Έτσι εστιάζουμε περισσότερο στην ίδια την εμπειρία. Όταν πλησιάζεις κάποιον μέσα στο παιχνίδι, μπορείς να του μιλήσεις ή να ανοίξεις ένα chat μαζί του μέσα στο παιχνίδι.

    Δηλαδή όσον αφορά αυτό που ρώτησα πριν, υπάρχει όντως κάποιο στοιχείο surround σε αυτή την πλατφόρμα?

    Ναι, ακριβώς.

    Γιατί μία εταιρεία παιχνιδιών, ειδικά αν είναι μεγάλη, να επιλέξει το In-Game Communication αντί να αναπτύξει ένα δικό της σύστημα?

    Αυτό που προσφέρουμε είναι ουσιαστικά μία ολοκληρωμένη εμπειρία. Φαντάσου να παίζεις ένα online παιχνίδι στο σταθμό του Μετρό. Αυτό που μπορούμε να υλοποιήσουμε, είναι η εγγύηση να έχεις το απαραίτητο bandwidth ώστε να παίζεις το παιχνίδι και να απολαμβάνεις την εμπειρία. Επίσης, όπως είπα πριν, όλα αυτά ενσωματώνονται στο ίδιο το παιχνίδι. Έτσι δεν χρειάζεται να ανοίγεις ξεχωριστό chat ή δευτερεύον λογισμικό επικοινωνίας. Είναι όλα ενσωματωμένα στο ίδιο το παιχνίδι.

    Δηλαδή ουσιαστικά αν μία εταιρεία προχωρήσει μόνη της, πρέπει να φτιάξει ξεχωριστό δίκτυο, και αυτό που κάνει η Ericsson είναι να παρέχει το δικό της δίκτυο?

    Ναι, παρέχουμε τη δυνατότητα να επικοινωνείς μέσα από το ίδιο το παιχνίδι, αυτό είναι όλο.

    Σκοπεύετε να κυκλοφορήσετε ειδικά αξεσουάρ για το In-Game Communication, όπως συσκευές Bluetooth?

    Αυτό δεν είναι κάτι που εξετάζουμε προς το παρόν. Εξαρτάται από τους διάφορους κατασκευαστές φορητών συσκευών και σχετικού εξοπλισμού.

    Όμως θα κυκλοφορούσατε ίσως licensed προϊόντα?

    Δεν είναι κάτι που εξετάζουμε προς το παρόν. Δεν ξέρω αν υπάρχει πιθανότητα για κάτι τέτοιο.

    Προσφέρετε βελτιστοποίηση για επικοινωνία μέσω του Microsoft Kinect και του Sony Move?

    Από όσα γνωρίζω, όχι.

    Δεν χρειάζεται να αναφέρεις ονόματα, απλά θα ήθελα να μου πεις σε γενικές γραμμές που βρίσκεται το In-Game Communication συγκριτικά με τον ανταγωνισμό, όσον αφορά τη χρήση του bandwidth, την ποιότητα ήχου και τη σταθερότητα της υπηρεσίας.

    Σύμφωνα με τη δική μου εμπειρία, δεν έχω δει ακόμα καμία άλλη εταιρεία στην αγορά με πρόταση σαν τη δική μας. Πιστεύω ότι βρισκόμαστε σε μοναδική θέση και προσφέρουμε στους χρήστες μία πολύ καλύτερη εμπειρία όταν παίζουν online, αυτό είναι όλο. Επίσης επιτρέπουμε στον πάροχο να εγγυάται ότι το bandwidth είναι βελτιστοποιημένο για τη συσκευή στην οποία παίζεις, και έτσι απολαμβάνεις μία πολύ καλύτερη εμπειρία. Όταν παίζεις ένα online παιχνίδι, θέλεις να πυροβολείς τους άλλους πριν σε πυροβολήσουν εκείνοι. Έτσι το σύστημα δίνει μεγάλη σημασία στις καθυστερήσεις με αυτή την έννοια, και κατά συνέπεια στη συνολική εμπειρία του παιχνιδιού. Αυτό που μπορούμε να προσφέρουμε είναι βασικά να κάνουμε τα παιχνίδια προσβάσιμα σε ένα mobile περιβάλλον, λαμβάνοντας υπ’ όψη τη φορητότητα. Είναι διαφορετικό από ένα σταθερό περιβάλλον, όταν ξέρεις που βρίσκεσαι και ξέρεις τι bandwidth έχεις διαθέσιμο.

    Δημήτρης Θωμαδάκης
    Δημήτρης Θωμαδάκης
    The Matrix cannot tell you who you are

    Related Articles

    Stay Connected

    45,800ΥποστηρικτέςΚάντε Like
    6,126ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
    14,900ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής


    Latest Articles