Σύμφωνα με σχετικό report, η Apple μόλις ολοκλήρωσε την εξαγορά της εταιρείας Topsy, η οποία δραστηριοποιείται στο κομμάτι των social media analytics, έναντι ποσού που υπολογίζεται στα 200 εκατ. δολάρια. Πρόκειται για ένα startup που συνεργάζεται με το Twitter, πληρώνοντας το δημοφιλές microblogging site, ώστε να έχει πρόσβαση σε πληροφορίες που στέλνονται μέσω tweets. Η εταιρεία, με βάση τα στοιχεία αυτά, μπορεί να εντοπίσει πόσο συχνά τουιτάρεται ένας συγκεκριμένος όρος, με πολλές πρακτικές εφαρμογές. Έτσι, μπορεί να βρει πόσο επιτυχημένη είναι μία διαφημιστική καμπάνια ή ένα event, υπολογίζοντας πρακτικά πόσοι άνθρωποι αντιδρούν μέσω του twitter.
Το Topsy ψάχνει ακόμη σε tweets αναζητώντας για τάσεις, ενώ βγάζει χρήματα πουλώντας αυτές τις πληροφορίες σε πελάτες. Αξίζει να σημειώσουμε ότι πρόκειται για μία από τις λίγες εταιρείες που έχουν πρόσβαση σε όλο το data stream του Twitter, έχοντας μία βάση δεδομένων που ξεπερνάει τα 400 δισ. tweets από το λανσάρισμα του site. Όσον αφορά την εξαγορά, εκτιμάται ότι το Twitter έδωσε τις “ευλογίες” του, πριν πραγματοποιηθεί.
Πώς θα μπορούσε, όμως, η Apple να αξιοποιήσει την απόκτηση μίας τέτοιας εταιρείας; Σύμφωνα με την αναλύτρια Susan Etlinger από το Altimeter Group, ο γίγαντας του Cupertino θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει τις δυνατότητες συλλογής trends του Topsy, ώστε να κάνει προτάσεις μέσω iTunes στους χρήστες για μουσική, ταινίες και τηλεοπτικές εκπομπές, αλλά και προτάσεις και καλύτερο ranking εφαρμογών στο App Store.
Είναι η δεύτερη εξαγορά της Apple τις τελευταίες ημέρες, μετά την απόκτηση της PrimeSense, μίας ισραηλινής εταιρείας η οποία είχε αναπτύξει την 3D sensing technology πίσω από το Kinect.