Αυτό που κάνει ενδιαφέρον το Vision δεν είναι η τεχνολογία του. Είναι η ιδέα και οι ελπίδες που δίνει για την γρήγορη μελλοντική αυτοκίνηση, απαλλαγμένη από οικολογικές ενοχές και politically correct θεωρίες. Γιατί κυρίες και κύριοι το γκάζι πολλοί εμίσησαν, το πολύ γκάζι ουδείς.
Τίποτα δεν είναι τυχαίο. Ούτε το όνομα του. Το βάφτισαν «όραμα» γιατί κάπως έτσι φαντάζονται οι άνθρωποι της BMW το μέλλον. Γρήγορο και οικολογικά προσκείμενο. Το Vision συνδυάζει και τα δυο. Η πράσινη M3 δίνει δικαίωμα στο όνειρο για όσους είχαν αρχίσει να ιδρώνουν στην σκέψη και μόνο της οδηγικής εμπειρίας του μέλλοντος. Λένε πως οι αριθμοί λένε την μισή αλήθεια. Δεν μας καίγεται καρφί. Διαβάστε. Επίσημο δελτίο τύπου, δεύτερη παράγραφος, τίτλος τεχνολογία: «το πρωτότυπο Vision είναι εφοδιασμένο με έναν 3κύλινδρο turbo-diesel και δυο ηλετροκινητήρες. Η συνολική απόδοση του συστήματος αγγίζει τους 356 ίππους και η μέγιστη ροπή τα 81,6 kgm». Τα νούμερα Θα μπορούσαν άνετα να φιγουράρουν σε πίνακα τεχνικών νταλίκας. Και όμως ανήκουν σε ένα αυτοκίνητο που μοιράζεται την κίνηση σε τέσσερις τροχούς, έχει μήκος λιγότερο από τέσσερα μέτρα και καταναλώνει όσο ένα υπέρ-μίνι. Σταθείτε δεν τελειώσαμε. «Επιτάχυνση από στάση έως τα 100 χλμ./ώρα σε 4,8”, τελική 250 χλμ./ώρα (ηλεκτρονικά περιορισμένη), κατανάλωση στον κύκλο δοκιμής 3,76 λτ./100 χλμ., εκπομπές CO2 99 γραμμάρια/ χλμ.». Για όσους προτιμούν τις συγκρίσεις και τα παραδείγματα ας πούμε ότι το BMW Vision είναι ένα supercar που επιβαρύνει λιγότερο το περιβάλλον από ένα Honda Insight – μόνο που το δεύτερο αποδίδει 98 ίππους. Και επειδή το Digital Life διαβάζετε, και όχι την Espresso να σας πούμε αυτά και κλείνουμε: o συντελεστής οπισθέλκουσας του Vision είναι μόλις 0,22, ενώ το επίπεδο δάπεδό του, τα αεροδυναμικά βοηθήματα και οι λεπτομέρειές που διαμορφώνουν τη ροή του αέρα στο αμάξωμα φωνάζουν Formula 1 – έστω και αν η BMW αποχώρησε από αυτήν. Χάρη σε ένα ιδιαίτερα αποδοτικό σύστημα αποθήκευσης ενέργειας που συσσωρεύεται απ’ την πέδηση, το Vision έχει την δυνατότητα να καλύψει απόσταση 50 χλμ. βασιζόμενο αποκλειστικά στην ηλεκτροκίνηση του. Επαναλάβετε μετά από εμάς: Αυτό είναι το καλύτερο υβριδικό που είδαμε ποτέ. Με το ένα με το δυο με το τρία. «Αυτό είναι το καλύτερο υβριδικό που είδαμε ποτέ». Τώρα μπορούμε να ηρεμήσουμε.