18.6 C
Athens
Παρασκευή, 3 Μαΐου, 2024
More

    Primetel: Τα σενάρια για την επόμενη μέρα και το μεγάλο αδιέξοδο

    Ιδιαίτερα κρίσιμο έτος αποδεδείχθηκε για την Primetel το 2023, καθώς από την περασμένη εβδομάδα, τέθηκε σε καθεστώς διαχείρισης από τους πιστωτές της, λόγω μόνιμης αδυναμίας εκπλήρωσης ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεών της.

    Αυτό με άπλα λόγια σημαίνει πως ο έλεγχος της διεύθυνσης της Primetel, περνά πλέον από το Δ.Σ. της εταιρείας (έχει ήδη παραιτηθεί) στα χέρια του διαχειριστή, ο οποίος είναι διορισμένος από τον χρηματοδότη (Signal Capital Partners με έδρα το Λονδίνο).

    Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή 

    Η Primetel συστάθηκε στην Κύπρο τον Ιούνιο του 2003 ως Ιδιωτική Εταιρεία περιορισμένης ευθύνης η οποία τον Ιουνίου του 2007 μετατράπηκε από Ιδιωτική Εταιρεία σε Δημόσια Εταιρεία (Primetel Plc). Από την έναρξη των δραστηριοτήτων της ασχολείται με την ανάπτυξη υποδομών και την παροχή υπηρεσιών Φωνής, Δεδομένων και Εικόνας. Τα τελευταία 15 χρόνια η Primetel ανέπτυξε και λειτουργεί, ένα εκτενές ιδιωτικό δίκτυο ευρυζωνικών υπηρεσιών μέρος του οποίου αποτελείται από οπτικές ίνες. Το διεθνές δίκτυο της επεκτείνεται σε Ελλάδα, Ρωσία και Ηνωμένο Βασίλειο με δικτυακούς κόμβους και απευθείας συνδέσεις.

    Σήμερα η Primetel παρέχει υπηρεσίες Φωνής, Δεδομένων και Εικόνας σε ιδιώτες συνδρομητές της , επιχειρήσεις και άλλους τηλεπικοινωνιακούς φορείς, καθώς επίσης σε άλλους παροχείς υπηρεσιών Διαδικτύου στην Κύπρο.

    Μάλιστα, με βάση τα τελευταία στοιχεία του Γραφείου του Επιτρόπου Ρύθμισης Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών και Ταχυδρομείων για το 2022, η Primetel κατέχει  μερίδιο αγοράς στην κινητή τηλεφωνία 10,6% και στην σταθερή τηλεφωνία 10,7%.

    Σε ότι αφορά τις δραστηριότητες και τις παρεχόμενες υπηρεσίες της εταιρείας δεν αναμένεται τουλάχιστον σε αυτό τα στάδιο να προκύψουν αλλαγες. Χαρακτηριστικές ήταν άλλωστε και οι δηλώσεις του Επίτροπου Ρύθμισης Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών και Ταχυδρομείων, κ. Γιώργου Μιχαηλίδη στο Κυπριακό Πρακτορείο Ειδήσεων (ΚΥΠΕ) ο οποίος υπογράμμισε πως η εταιρεία εισήλθε σε διαχείριση και όχι εκκαθάριση (κλείσιμο), για να συμπληρώσει πως «θα προσπαθήσουμε να έχουμε αμέσως συνάντηση με την εταιρεία και με τον νέο διαχειριστή, ώστε να διασφαλίσουμε τα συμφέροντα του καταναλωτή». Όπως είπε ο κ. Μιχαηλίδης «Έχουμε δημιουργήσει ένα πλάνο δράσης, ώστε να εξασφαλίσουμε τα δικαιώματα του καταναλωτή».

    Τα σενάρια για την επόμενη μέρα  – Το μεγάλο αδιέξοδο

    Οι νέοι διαχειριστές της Primetel καλούνται να βρουν τις σωστότερες λύσεις στις νέες προκλήσεις που έχουν απέναντι τους, προκειμένου να δημιουργήσουν θετικότερες προοπτικές για την εταιρεία και πρωτίστως να προστατευόσουν τα δικά τους οικονομικά συμφέρονται. Έργο εξαιρετικά δύσκολο καθώς ο κλάδος των τηλεπικοινωνιών παρουσιάζει σημαντικές ιδιαιτερότητες, η κυριότερη εκ των οποίων είναι η ανάγκη για συνεχείς επενδύσεις. Οι νέες τεχνολογίες οδηγούν συχνά τις τηλεπικοινωνιακές Εταιρείες σε μη αναμενόμενες κεφαλαιουχικές επενδύσεις, τις οποίες καλούνται να πραγματοποιήσουν ώστε να παραμείνουν ανταγωνιστικές.

    Επιπλέον η ικανότητα κάθε τηλεπικοινωνιακού πάροχου να προσαρμόζεται με επιτυχία στις τεχνολογικές εξελίξεις του κλάδου και να προσφέρει νέες βελτιωμένες υπηρεσίες έγκαιρα και με αποτελεσματική από άποψη κόστους τιμολόγηση, ή να προβλέπει με επιτυχία τις ανάγκες των συνδρομητών της, καθορίζει ταυτόχρονα την ικανότητά του να αυξήσει ή να συρρίκνωση τη βάση των συνδρομητών του. Τυχόν αποτυχία του να ανταποκριθεί αποτελεσματικά στις τεχνολογικές εξελίξεις του κλάδου και στις ανάλογες τάσεις της αγοράς ενδέχεται να επηρεάσει ουσιωδώς δυσμενώς τη δραστηριότητα, τη χρηματοοικονομική κατάσταση, τα αποτελέσματα και τις προοπτικές του.

    Παράλληλα, ο εντεινόμενος ανταγωνισμός στην κυπριακή αγορά κινητής και σταθερής τηλεφωνίας αλλά και ή τυχόν χαμηλότερη της αναμενόμενης ζήτηση για τις υπάρχουσες ή νέες υπηρεσίες, ενδέχεται να οδηγήσει σε μείωση τιμών για ορισμένες υπηρεσίες, σε παροχή εκπτωτικών προσφορών ή σε άλλου είδους πιέσεις των τιμών στην αγορά.

    Αν οι νέοι διαχειριστές της Primetel δεν μπορέσουν να ανταποκριθούν σε αυτές τις αναγκαίες κινήσεις, είναι πολύ πιθανόν η εταιρεία να αντιμετωπίσει δυσκολίες στη διατήρηση των πελατών της ή στην προσέλκυση νέων πελατών, ενώ κάθε ενέργεια από την πλευρά των διαχειριστών της Εταιρείας να ανταγωνιστεί τις μειώσεις τιμών ή τις εκπτωτικές προσφορές των ανταγωνιστών της μπορεί να τους οδηγήσει σε νέες οικονομικές περιπέτειες.. από τη μείωση του Μέσου Εσόδου ανά Χρήστη (ARPU).

    Συνεπώς, τα πιο πάνω είναι πολύ πιθανόν να επηρεάσουν ουσιωδώς δυσμενώς τη δραστηριότητα, τη χρηματοοικονομική κατάσταση, τα αποτελέσματα και τις προοπτικές της Primetel, οδηγώντας αναπόφευκτα στην επόμενη πιθανή λύση που είναι η πώληση ή  απορρόφηση της εταιρείας από ένα δυνατότερο σχήμα.

    Related Articles

    Stay Connected

    45,800ΥποστηρικτέςΚάντε Like
    6,126ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
    14,900ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής


    Latest Articles