20.6 C
Athens
Πέμπτη, 2 Μαΐου, 2024
More

    Το 84% των καταναλωτών στην Κύπρο δεν γνωρίζει τι αγοράζει… από τους παρόχους σταθερής ευρυζωνικής πρόσβασης

    Ποσοστό 65% δήλωσαν επίσης πως δεν ξέρουν τα δικαιώματα τους

    Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα ευρήματα της δεύτερης κατά σειρά έρευνας που διεξήγαγε η εταιρεία RAI Consultants Ltd για λογαριασμό του Γραφείου του Επιτρόπου για τη Ρύθμιση Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΓΕΡΗΕΤ) αναφορικά με τις αντιλήψεις των καταναλωτών για θέματα που αφορούν την ποιότητα της υπηρεσίας της σταθερής ευρυζωνικής πρόσβασης.

    Το ερωτηματολόγιο της έρευνας ετοιμάστηκε από την ομάδα Παρατηρητηρίου Αγοράς του ΓΕΡΗΕΤ με δείγμα 1003 ατόμων (609 αστικές περιοχές και 394 αγροτικές περιοχές) και διεξήχθη κατά την περίοδο από 4 έως 20 Σεπτεμβρίου 2023.

    Τα κυριότερα ευρήματα της έρευνας είναι τα ακόλουθα:

    Το 42% των καταναλωτών δεν γνωρίζουν την ταχύτητα λήψης (download) και περισσότεροι από τους μισούς (56%) την ταχύτητα μεταφόρτωσης (upload) της συνδρομής τους, ποσοστά που παρουσιάζουν μικρή βελτίωση σε σχέση με πέρσι, όπου ήταν 49% και 65% αντίστοιχα. Να σημειωθεί επίσης ότι, όπως και στην προηγούμενη έρευνα, 8 στους 10 καταναλωτές (82%) δεν προβαίνει σε μετρήσεις απόδοσης της σταθερής σύνδεσης στο διαδίκτυο.

    Το 84% δεν γνωρίζει τις λεπτομέρειες απόδοσης της σύνδεσης του όπως αυτές περιγράφονται στο συμβόλαιο/ιστοσελίδα του παροχέα τους ενώ το 65% δήλωσαν πως δεν γνωρίζουν τα δικαιώματα τους ή/και τις διαδικασίες υποβολής παραπόνων. Όλα τα πιο πάνω διαφαίνεται να προέρχονται από την τάση των καταναλωτών να μην μελετούν τα συμβόλαιά τους, παρ’ όλα αυτά, η εικόνα είναι ελαφρώς βελτιωμένη αφού τα αντίστοιχα ποσοστά πέρσι ήταν στο 87% και 71% αντίστοιχα.

    Περισσότεροι από 8 στους 10 χρησιμοποιούν το κινητό τους για πρόσβαση στο διαδίκτυο

    Οι καταναλωτές συνδέονται στο διαδίκτυο κυρίως μέσω ασύρματης σύνδεσης (Wi-Fi) (91%) και η κύρια συσκευή που χρησιμοποιείται για πρόσβαση είναι το κινητό τους τηλέφωνο (85%), ποσοστά που παραμένουν σταθερά σε σχέση με πέρσι.

    Στο μεταξύ, σταθερός παραμένει και ο βαθμός ικανοποίησης από την υπηρεσία σταθερού διαδικτύου που ανήλθε στο 8,1/10 ενώ για τη σχέση ποιότητας και τιμής στο 7,7/10 (πέρσι 8,2 και 7,8 αντίστοιχα).

    Οι 2 κυριότεροι λόγοι επιλογής παροχέα για τις υπηρεσίες διαδικτύου ήταν «Αξιόπιστη εταιρεία/Πιο αξιόπιστο δίκτυο» (26% από 28% πέρσι) και «Καλύτερες τιμές/Πιο φθηνή» (23% από 21% πέρσι).

    Οι 3 σημαντικότεροι λόγοι για τους οποίους οι καταναλωτές θα άλλαζαν παροχέα σταθερής ευρυζωνικής σύνδεσης

    Σύμφωνα με τις απαντήσεις των ατόμων που συμμετείχαν στην έρευνα , οι 3 σημαντικότεροι λόγοι για τους οποίους οι καταναλωτές θα άλλαζαν παροχέα σταθερής ευρυζωνικής σύνδεσης ήταν «Κακή ποιότητα δικτύου / Αναξιόπιστο δίκτυο» (34% από 30% πέρσι), «Πιο φθηνές χρεώσεις / καλύτερες προσφορές από παροχέα» (32% από 33% πέρσι) και «Αύξηση τιμών / χρεώσεων / παγίου από τον παροχέα μου» (29% από 26% πέρσι).

    Πάντως, το 72% των καταναλωτών δεν παρατηρεί το φαινόμενο κακής ποιότητας σύνδεσης σε συγκεκριμένη ώρα (από 69% πέρσι), ενώ το φαινόμενο εξακολουθεί να παρατηρείτε πιο συχνά μεταξύ των ωρών 20:00-22:00 (12%).

    Στον αντίποδα, ποσοστό 28% των καταναλωτών δήλωσαν πως κατά τους τελευταίους 12 μήνες αντιμετώπισαν πρόβλημα με την υπηρεσία σύνδεσης σταθερού διαδικτύου, σε σχέση με το 30% που αντιμετώπισε κάποιο πρόβλημα πέρσι.

    Το κυριότερο πρόβλημα  που ανέφεραν είναι η λειτουργία υπηρεσίας (π.χ. αργή ή απώλεια σύνδεσης) ενώ η συντριπτική πλειοψηφία (83%) υπέβαλε σχετικό παράπονο στον παροχέα του. Ο μέσος όρος ικανοποίησης από το χειρισμό παραπόνων από τον παροχέα μειώθηκε από 7,8 πέρσι στο 7,3/10.

    Ξεπερνά τα 4 χρόνια ο μέσος όρος αλλαγής παροχέα σταθερής τηλεφωνίας στην Κύπρο

    Ένα άλλο εντυπωσιακό στοιχείο που προέκυψε από την έρευνα είναι ο πολύ υψηλός μέσος όρος αλλαγής παροχέα ο οποίος ανέρχεται στα 4,7 χρόνια ενώ ο βαθμός ικανοποίησης με την διαδικασία αλλαγής βρίσκεται στο 3,4/4.0. Ο μέσος βαθμός ικανοποίησης με την TLP: GREEN διαδικασία αλλαγής για όσους άλλαξαν παροχέα τους τελευταίους 12 μήνες βρίσκεται στο 3,5.

    Τα αναλυτικά αποτελέσματα της έρευνας είναι διαθέσιμα στον πιο κάτω σύνδεσμο:   
    Έρευνες Καταναλωτών

    Αναλύσεις

     

    Related Articles

    Stay Connected

    45,800ΥποστηρικτέςΚάντε Like
    6,126ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
    14,900ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής


    Latest Articles