Πρωτιά στην… παραπληροφόρηση πέτυχε το δημοφιλές μέσο κοινωνικής δικτύωσης Χ (πρώην Twitter), σύμφωνα με πρόσφατη αναφορά της Ευρωπαϊκής Ένωσης που καθιστά προβληματικό και με ερωτηματικά το μέλλον της πλατφόρμας στην Ευρώπη.
Πιο συγκεκριμένα, η Ε.Ε. μοιράστηκε τα πορίσματά της στην πρώτη έκθεσή της σχετικά με το χειρισμό της παραπληροφόρησης από τις πλατφόρμες στο πλαίσιο του Digital Services Act. Ο νόμος που τέθηκε πρόσφατα σε ισχύ, απαιτεί από τις μεγάλες πλατφόρμες να αποκαλύπτουν λεπτομέρειες σχετικά με το χειρισμό της παραπληροφόρησης και δεκάδες εταιρείες συμφώνησαν σε έναν εθελοντικό «κώδικα δεοντολογίας» για την παραπληροφόρηση. Η X ανακοίνωσε τον Μάιο ότι θα αποσυρθεί από τη συμφωνία, αν και η εταιρεία τόνισε ότι θα τηρήσει τις αυστηρότερες πολιτικές παραπληροφόρησης που απαιτούνται βάσει του DSA.
Ωστόσο, η έκθεση της Ε.Ε. συμπεραίνει πως το X έχει σπάσει τα “ρεκόρ” στην παραπληροφόρηση και οι αναρτήσεις με σχετικό περιεχόμενο καταγράφουν το μεγαλύτερο engagement. Φυσικά, δεν είναι το μόνο μέσο που εμφανίζει υψηλά ποσοστά παραπληροφόρησης, αφού το Facebook και το Instagram ακολουθούν, αλλά με αρκετή διαφορά.
The EU’s own data shows other services saw greater changes in engagement and volume than X. pic.twitter.com/AiWpVBvxGZ
— Global Government Affairs (@GlobalAffairs) September 26, 2023
Σημειώνεται ότι το X, η εταιρεία που σχετικά πρόσφατα αγοράστηκε από τον Elon Musk, δεν έχει προβεί μέχρι στιγμής σε κάποιο επίσημο σχόλιο. Παρόλα αυτά, με μια σειρά από tweets στον λογαριασμό της Global Affairs, η εταιρεία αμφισβήτησε το «πλαίσιο» των δεδομένων και δήλωσε ότι παραμένει «δεσμευμένη να συμμορφωθεί με την DSA».
Η Αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκή Επιτροπής, Vera Jourova, ανέφερε τα εξής:
“Το μήνυμά μου στο Twitter/X είναι πως πρέπει να συμμορφωθείτε. Θα παρακολουθούμε όλα όσα κάνετε”.
Διαβάστε επίσης:
Facebook: Δυνατή η δημιουργία πολλαπλών προφίλ σε ένα λογαριασμό