16.8 C
Athens
Σάββατο, 11 Μαΐου, 2024
More

    Huawei: Επίδειξη δύναμης

    Ετυμολογικά στην κινεζική γλώσσα Huawei σημαίνει «η επιτυχία της Κίνας». Kai η κινεζική εταιρεία τηλεπικοινωνιακού εξοπλισμού συνεχίζει να αναπτύσσεται πάνω από το μέσο όρο της αγοράς, ακόμα και εν καιρώ ύφεσης. Είπατε κάτι;

    Το γεγονός ότι η Huawei αποτελεί έναν από τους πλέον χαρακτηριστικούς εκπροσώπους της κινεζικής εξωστρέφειας την τελευταία δεκαετία, το γνωρίζουν πλέον όλοι όσοι ασχολούνται με τον τηλεπικοινωνιακό κλάδο. Η σχετικά νεαρής ηλικίας κινεζική εταιρεία, που ιδρύθηκε μόλις το 1988, έχει καταφέρει τα τελευταία χρόνια όχι μόνο να κάνει αισθητή την παρουσία της στην παγκόσμια αγορά τηλεπικοινωνιακών υποδομών και υπηρεσιών, αλλά να διεκδικήσει δυναμικά -και σε πολλές επιμέρους αγορές να κατακτήσει- τα σκήπτρα, παραγκωνίζοντας τις παραδοσιακές “δυνάμεις” του χώρου του τηλεπικοινωνιακού εξοπλισμού, που προέρχονται είτε από σκανδιναβικές χώρες, είτε από την άλλη πλευρά του Ατλαντικού.
    Απάντηση στο ερώτημα πώς προήλθε αυτή η επιτυχία, επιχειρήσαμε να αναζητήσουμε κατά την επίσκεψη μας στα κεντρικά γραφεία διοίκησης της εταιρείας στη Σεντζεν της Κίνας. Μια πρώτη εντύπωση που μένει στον επισκέπτη είναι αυτή της “ήρεμης δύναμης”, ικανής όμως να κάνει την ανατροπή… Σε ένα χώρο 1,6 τετραγωνικών χιλιομέτρων, φιλοξενείται μια ολόκληρη πολιτεία, που ζει, αναπνέει και εργάζεται στους ρυθμούς της Huawei. Με προσωπικό που ξεπερνάει τους 35.000 υπαλλήλους, τα κεντρικά γραφεία της κινεζικής εταιρείας φιλοξενούν όλα τα διοικητικά κτίρια, το κέντρο ελέγχου της εταιρείας (control room) και αποθήκευσης δεδομένων (storage), το κέντρο καινοτομίας (innovation center) αλλά και το πανεπιστήμιο της (Huawei University), το φυτώριο δηλαδή των εν δυνάμει στελεχών της, που θα αποτελέσουν το προσωπικό που θα στηρίξει και το ισχυρό τμήμα Έρευνας & Ανάπτυξης της εταιρείας.

    Ισχυρό τμήμα Έρευνας και ανάπτυξης
    Ένα από τα βασικότερα όπλα της Huawei είναι το ισχυρό της τμήμα Έρευνας & Ανάπτυξης. Το 46% του προσωπικού της ασχολείται σε καθημερινή βάση με ερευνητικές δραστηριότητες γύρω από την ανάπτυξη νέων προϊόντων και υπηρεσιών, καθώς η εταιρεία επενδύει σε ετήσια βάση το 10% των εσόδων της σε R&D. Ειδικότερα για το 2009 η εταιρεία αύξησε τις επενδύσεις σε R&D κατά 27,4% από την προηγούμενη χρονιά, αγγίζοντας τα 1,95 δισ. δολάρια, ενώ σε παγκόσμιο επίπεδο διατηρεί 17 κέντρα Έρευνας & Ανάπτυξης. Σαν αποτέλεσμα αυτής της δραστηριότητας, το 2009 είχε καταχωρημένες 42.543 πατέντες, εκ των οποίων οι 13.236 είχαν αναγνωριστεί.
    Η Huawei συμμετέχει επίσης στην ανάπτυξη προτύπων για την τηλεπικοινωνιακή βιομηχανία, έχοντας ενεργή συμμετοχή σε 123 οργανισμούς προτυποποίησης.

    Πρωτοπορία στο LTE και το LTE Advanced
    Την τεχνολογική της, αλλά και εμπορική της πρωτοπορία στο LTE κατέδειξε με …έμπρακτα στοιχεία η Huawei. Όσον αφορά το πρώτο σκέλος, η κινεζική εταιρεία έχει ήδη ξεκινήσει την πιλοτική ανάπτυξη του LTE Advanced και μάλιστα στο Exhibition Hall της πραγματοποιούσε ζωντανή επίδειξη με λήψη δεδομένων στα 1,2 Gbps (!). Σύμφωνα με τον κ. Ying Weimin, Vice President, Wireless Network της Huawei Technologies, η εταιρεία αναμένει μέσα στο 2011 να έχει προτυποποιηθεί η τεχνολογία του LTE Advanced. Στο μεσοδιάστημα αναμένει έως το τέλος της επόμενης χρονιάς να έχουν αναπτυχθεί σε ευρεία κλίμακα τα πρώτα μεγάλα εμπορικά δίκτυα LTE και στην Ευρωπαϊκή αγορά, ξεκινώντας από τη Γερμανία, όπου πρόσφατα παραχωρήθηκε το φάσμα από τη διαδικασία αναδιανομής (refarming). Η εταιρεία επιχειρεί παράλληλα να καλύψει και το κενό στις LTE τερματικές συσκευές και σύμφωνα με τον κ. Weimin, ετοιμάζει συσκευές που θα ενσωματώνουν τόσο δικά της chipsets, όσο και της Qualcomm.
    Σε εμπορικό επίπεδο η πρωτοπορία της Huawei είναι ήδη εμφανής, καθώς συμμετέχει σε 60 πιλοτικά δίκτυα, ενώ έχει αναπτύξει 9 εμπορικά. Επίσης, η εταιρεία ήδη υλοποιεί το μεγαλύτερο TD-LTE pre-commercial δίκτυο για λογαριασμό της China Mobile, που σε επίπεδο τερματικής συσκευής θα λειτουργεί με USB dongles.
    Η πρωτοπορία στις ασύρματες τεχνολογίες όμως καταδεικνύεται και σε άλλα τμήματα της αγοράς, όπως το HSPA+, όπου διατηρεί μερίδιο αγοράς 46%, με 28 από τα 63 δίκτυα που λειτουργούν σήμερα να χρησιμοποιούν εξοπλισμό της.

    Επενδύει στο Android στις συσκευές
    Το σαφή προσανατολισμό της προς το στρατόπεδο του Android OS, δείχνει η Huawei από πλευράς συσκευών, καθώς η κινεζική εταιρεία ακολουθεί τις τάσεις της αγοράς και των εταιρειών κινητής που ζητούν σήμερα Android συσκευές. Αυτό έγινε σαφές κατά την παρουσίαση που πραγματοποίησε η κ. Glory Cheung, υπεύθυνη για το τμήμα συσκευών της εταιρείας. Ειδικότερα, μεγάλο ενδιαφέρον είχε η παρουσίαση του S7, μιας tablet συσκευής της Huawei, η οποία με οθόνη αφής 7 ιντσών αποτελεί την “απάντηση” της κινεζικής εταιρείας στο iPad της αμερικανικής Apple. Η συσκευή διαθέτει 3G και WiFi 11n συνδεσιμότητα και λειτουργεί και σε HSUPA δίκτυα. Επίσης, διαθέτει αισθητήρα φωτός, προκειμένου να προσαρμόζει τη φωτεινότητα οθόνης. Υποστηρίζει το λειτουργικό Android Eclair 2.1 και ήδη έχει υπογραφεί συμβόλαιο με ευρωπαϊκό πάροχο για τη διάθεση του.
    Η Huawei έχει ήδη διαθέσει το πρώτο της smartphone βασισμένο σε Android OS τον περασμένο Σεπτέμβριο, με την ονομασία Pulse, ενώ αντίστοιχα διέθεσε στην China Mobile την customized συσκευή Ophone. Επιπλέον, ετοιμάζει την πρώτη επίσημα σχεδιασμένη για τον ισλαμικό κόσμο συσκευή για λογαριασμό της Bakrie στην Ινδονησία. Εδώ και μερικούς μήνες κυκλοφορεί ήδη στην αγορά το U8100 στα 200 ευρώ, ενώ μόλις πρόσφατα κυκλοφόρησε και το U8110 στην ισπανική αγορά από την Telefonica και αυτό με λειτουργικό Android Eclair 2.1, το οποίο μάλιστα διατίθεται δωρεάν με προγράμματα data του ισπανικού παρόχου. Η Huawei μέσα στο υπόλοιπο 2010, αναμένεται να κυκλοφορήσει άλλες 10 συσκευές με λειτουργικό Android.
    Ενδιαφέρον είχε και η παρουσίαση της συσκευής E5, η οποία δημιουργεί μια προσωπική WiFi ζώνη γύρω από τον χρήστη, στην οποία μπορούν να συνδεθούν έως και 5 συσκευές, κάτι που απαντά στο θέμα της συνδεσιμότητας στο σπίτι και στις μικρές επιχειρήσεις, ενώ παράλληλα βελτιώνει και την ενδοκτιριακή κάλυψη. “Θέλουμε τα προϊόντα μας να έχουν ανθρώπινο άγγιγμα και την άποψη του καταναλωτή”, ανέφερε η κ. Cheung.
    Σύμφωνα με την ίδια, το τμήμα συσκευών παρουσίασε έσοδα πάνω από 5 δισ. δολάρια το 2009, καθώς διατέθηκαν στην αγορά πάνω από 90 εκατ. συσκευές. Στον τομέα των συσκευών η εταιρεία διατηρεί συνεργασία με περισσότερους από 470 παρόχους σε 130 χώρες και για το τρέχον έτος αναμένει οι πωλήσεις του τμήματος συσκευών να ξεπεράσουν τα 6 δισ. δολάρια. Σε αυτό το σημείο είναι σημαντικό να τονιστεί ότι η εταιρεία έχει χωρίσει σε 4 κατηγορίες το τμήμα των συσκευών: στα mobile broadband προϊόντα (usb datacards, dongles), στις συσκευές κινητής, στις συσκευές σύγκλισης (S 7, dect routers, photo frame routers κ.λπ.)) και στις συσκευές video (κυρίως για εταιρικές videoconferencing λύσεις). Τα έσοδα του τμήματος κατά 90% αντιστοιχούν στις τρεις πρώτες κατηγορίες. Σύμφωνα με το στέλεχος της Huawei, η εταιρεία θα κινηθεί και αυτόνομα φέτος στη διάθεση συσκευών κινητής που θα φέρουν το brand της, συνεχίζοντας παράλληλα και τη στρατηγική του co-branding με εταιρείες κινητής. Όσον αφορά τέλος, τα mobile broadband προϊόντα η εταιρεία κατέχει συνολικά 75% μερίδιο αγοράς παγκοσμίως και στηρίζει την ηγετική της θέση στην πρωτοποριακή τεχνολογία, το form factor (ήταν η πρώτη που λάνσαρε dongle), τη χρηστική εμπειρία, το interface και τις εφαρμογές, όπου στόχος είναι να οδηγήσει την αγορά σε mobile cloud εφαρμογές.

    Related Articles

    Stay Connected

    45,800ΥποστηρικτέςΚάντε Like
    6,126ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
    14,900ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής


    Latest Articles