16.6 C
Athens
Τρίτη, 30 Απριλίου, 2024
More

    Ο Πόλεμος των… audio-chat apps: το Facebook ξαναχτυπά!

    Υπάρχει μια έκφραση στα αγγλικά, “hot on the heels of”, και σημαίνει “αμέσως μετά από κάτι/ κάποιον”. Συχνά, ο ομιλητής μπορεί να χρησιμοποιήσει αυτή την έκφραση αν θέλει να υπονοήσει ότι κάποιος παρακινήθηκε να πράξει κάτι, αφού το παρατήρησε από κάποιον άλλον. Hot on the heels of Twitter λοιπόν, που βρίσκεται ήδη σε διαδικασία ανάπτυξης του δικού του audio chat ονόματι Spaces (διαβάστε περισσότερα εδώ) και ελάχιστες ημέρες αφού ο ιδρυτής του Facebook, Mark Zuckerberg, εγγράφηκε και ο ίδιος στην διάσημη πλέον audio chat υπηρεσία, το Facebook φαίνεται να έχει ήδη στα σκαριά τη δική του “εκδοχή” του Clubhouse.

    Οι φήμες ξεκίνησαν ήδη από την ημέρα όπου ο Mark συμμετείχε σε μια συζήτηση στο Clubhouse γύρω από το μέλλον της τεχνητής νοημοσύνης και της επαυξημένης πραγματικότητας. Άλλωστε, δεν είναι καν η πρώτη φορά όπου η πλατφόρμα του Facebook υιοθετεί ιδέες/ πρακτικές/ features από άλλες πλατφόρμες και εφαρμογές. Το ίδιο συνέβη και στην περίπτωση των stories (Snapchat, Instagram), των Reels που αρχικά είχαν εμφανιστεί στο TikTok, ακόμα και στην περίπτωση της πλατφόρμας online meetings, Zoom, η οποία ενέπνευσε τα Facebook Rooms.

    Σύμφωνα με πηγές, οι εργαζόμενοι του Facebook είναι ήδη σε διαδικασία ανάπτυξης του εν λόγω “προϊόντος”, αλλά δεν τους επιτρέπεται να συζητούν δημόσια για αυτό, καθώς ακόμα δεν έχει αποφασιστεί καν το όνομα που αυτό θα έχει. Σύμφωνα με την εκπρόσωπο του Facebook, Emilie Haskell, “Το Facebook συνδέει ήδη άτομα μεταξύ τους χρησιμοποιώντας τεχνολογία ήχου και εικόνας εδώ και χρόνια και πάντα εξερευνούμε νέους τρόπους ώστε να βελτιώσουμε αυτή την εμπειρία για όλους”. Αντιθέτως, το Clubhouse αρνήθηκε να σχολιάσει την είδηση.

    Στη Silicon Valley δεν αποτελεί μυστικό η τάση του Facebook να “κλωνοποιεί” ανταγωνιστικές υπηρεσίες (see above) αλλά αυτό αποτελεί μια υπεραπλούστευση της υπόθεσης, καθώς το “κοινωνικό δίκτυο” είναι εδώ και καιρό έντονα ενεργό στον τομέα της ανάπτυξης νέων εφαρμογών. Για την ακρίβεια, από το 2019 το Facebook διαθέτει ομάδα που ασχολείται αποκλειστικά με την ανάπτυξη νέων προϊόντων, στοχευμένων στην αγορά των εφαρμογών μεν, αλλά χωρίς να περιορίζονται στον τομέα της κοινωνικής δικτύωσης. Το “New Product Experimentation Team” όπως ονομάζεται το τμήμα επί του παρόντος φαίνεται να εργάζεται πάνω σε μια ποικιλία εφαρμογών, από ταξιδιωτικούς οδηγούς, εφαρμογές για podcasts, μουσική, υπηρεσίες επαγγελματικού ενδιαφέροντος ως και newsletter apps. Όλη αυτή η οριζόντια ανάπτυξη φαίνεται να αποτελεί μέρος του στρατηγικού σχεδιασμού της πλατφόρμας για το μέλλον, τον οποίο πηγές εντός του facebook συνοψίζουν λέγοντας ότι “στοχεύουμε στο να επεκταθούμε πέρα από το comfort zone μας”.

    Οι ίδιες πηγές περιέγραψαν την “αποστολή” της ομάδας New Product Experimentation ως “να χτίσουν το μέλλον του Facebook, όποια μορφή και αν έχει αυτό”. Ο στόχος του Facebook και του CEO του, Μark Zuckerberg, παραμένει πάντα να διατηρήσει η πλατφόρμα την ηγετική της θέση ως αναπόσπαστο μέρος της “ψηφιακής ζωής” μας και κατά συνέπεια, η υιοθέτηση των trends αποτελεί μονόδρομο.

    Related Articles

    Stay Connected

    45,800ΥποστηρικτέςΚάντε Like
    6,126ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
    14,900ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής


    Latest Articles