20.7 C
Athens
Τρίτη, 30 Απριλίου, 2024
More

    Το μέλλον του ευρωπαϊκού ρυθμιστικού πλαισίου ταχυδρομικών υπηρεσιών στο επίκεντρο του Συνέδριου «Postal and Delivery Economics»

    Με τη συμμετοχή πολλών ρυθμιστικών αρχών, ακαδημαικών και επιχειρηματιών στον τομέα των ταχυδρομείων και της παρόδοσης ταχυδρομικών αντικειμένων,  διεξήχθη το τριήμερο 24 έως 26 Μαΐου στο Γκντανσκ, Πολωνία, το ετήσιο Συνέδριο «Postal and Delivery Economics» (Ομάδα των ευρωπαϊκών ρυθμιστικών αρχών για τις ταχυδρομικές υπηρεσίες).

    Κατά τη διάρκεια του συνεδρίου παρουσιάστηκαν τα ευρήματα νέων μελετών σε ζητήματα, όπως η δυναμική του ανταγωνισμού στον τομέα της παράδοσης ταχυδρομικών αντικειμένων, η καινοτομία στον ταχυδρομικό τομέα, οι νέες τεχνολογίες και η τεχνητή νοημοσύνη, το ηλεκτρονικό εμπόριο και η παράδοση και η περιβαλλοντική βιωσιμότητα στον ταχυδρομικό τομέα.

    Ανάμεσα στους βασικούς εισηγητές του συνεδρίου ήταν και ο κύπριος Βοηθός Επίτροπος Επικοινωνιών και Πρόεδρος του European Regulators Group for Postal Services (ERGP). Ο κ. Γαλίδης στην παρέμβαση του παρουσίασε την κατεύθυνση και τις προτεραιότητες του European Regulators Group for Postal Services (ERGP) σε σχέση με το μέλλον του ευρωπαϊκού ρυθμιστικού πλαισίου ταχυδρομικών υπηρεσιών. Αναφέρθηκε επίσης στη μείωση του επιστολικού ταχυδρομείου και της αύξησης του όγκου της αποστολής δεμάτων, και συνεκτιμώντας τις μεσοπρόθεσμες και μακροπρόθεσμες εξελίξεις και προκλήσεις στον ταχυδρομικό τομέα, επεσήμανε την ανάγκη αναθεώρησης του ρυθμιστικού πλαισίου το ERGP ώστε να διασφαλιστεί ότι το έργο του, αντιστοιχεί στις τάσεις και τις ανάγκες του ταχυδρομικού τομέα και των χρηστών.

    Όπως είπε, το ERGP θα συνεχίσει να παρέχει προληπτική και μακροπρόθεσμη υποστήριξη και ad-hoc συμβουλές στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή και θα επεξεργάζεται περαιτέρω τις μελλοντικές ανάγκες της καθολικής υπηρεσίας. Θα εξετάσει περαιτέρω νέες πιθανές προσεγγίσεις σχετικά με την καθολική υπηρεσία, λαμβάνοντας υπόψη τις μεταβαλλόμενες ανάγκες των χρηστών και τις επακόλουθες αλλαγές στη δομή του κόστους επιστολών και δεμάτων και θα διασφαλίσει τη διαθεσιμότητα υπηρεσιών παράδοσης σε όλους τους χρήστες, υψηλή ποιότητα υπηρεσιών και καλύτερη προστασία των καταναλωτών.

    Επιπλέον, το ERGP θα εξετάσει νέες προσεγγίσεις για την ενδυνάμωση των τελικών χρηστών και θα εξετάσει καλές πρακτικές και θα συλλέξει γνώσεις για την περιβαλλοντική διαχείριση και την αειφορία στον ταχυδρομικό τομέα, συμπεριλαμβανομένου του πιθανού ρόλου των ρυθμιστικών αρχών. Θα διερευνήσει περαιτέρω το κανονιστικό πλαίσιο και τον μελλοντικό ρόλο των ρυθμιστικών αρχών, ενώ θα συνεχίσει να τονίζει τη σημασία και τον επείγοντα χαρακτήρα της αναθεώρησης του Ρυθμιστικού Ταχυδρομικού Πλαισίου.

    Τέλος, το ERGP στοχεύει να ενισχύσει τη θέση του ως σημείο αναφοράς όσον αφορά τη γνώση στον ταχυδρομικό τομέα και θα επανεξετάσει το μέλλον, την εξέλιξη, τη στρατηγική και την οργάνωσή του.

    Όσον αφορά το μελλοντικό ευρωπαϊκό πλαίσιο ρύθμισης των ταχυδρομικών υπηρεσιών, ο κ. Γαλίδης τόνισε την ανάγκη η ρύθμιση να έχει μια προοπτική στραμμένη προς το μέλλον και να συνεχίσει να προστατεύει την αγορά, τον ανταγωνισμό και τους χρήστες.

    Η Καθολική Ταχυδρομική Υπηρεσία πρέπει να οριστεί σε ευρωπαϊκό επίπεδο, για να παρέχει εναρμονισμένους κανόνες, αλλά να παρέχει επαρκή ευελιξία στα κράτη μέλη και στις ρυθμιστικές αρχές για να αντιμετωπίσουν τις εθνικές ιδιαιτερότητες, τις συνθήκες και την ανάπτυξη της αγοράς.

    Οι συμβάσεις και η αποζημίωση των χρηστών σε περιπτώσεις μη συμμόρφωσης αποκτούν μεγαλύτερη σημασία και απαιτούνται καλύτερες διατάξεις για τη διαφάνεια των εμπορικών προσφορών.

    Το ρυθμιστικό πλαίσιο πρέπει να προσαρμοστεί στην ανάπτυξη μιας ανταγωνιστικής αγοράς, νέων παικτών και επιχειρηματικών μοντέλων και νέων αναγκών χρηστών, ενώ θα πρέπει συνεχίσει να προστατεύει τον ανταγωνισμό, την κοινωνία, τους εργαζόμενους και το περιβάλλον, καθώς και τους χρήστες που βασίζονται στο ταχυδρομείο ως μέσο επικοινωνίας και για την παράδοση των αγαθών.

    Τέλος, το ρυθμιστικό πλαίσιο πρέπει να υιοθετήσει σαφείς και πιο εναρμονισμένους κανόνες για την προστασία των καταναλωτών και να αναγνωρίσει ότι η μετάβαση από την παροχή υπηρεσιών προσανατολισμένη στον αποστολέα σε προσανατολισμένη στον παραλήπτη απαιτεί συνεχή και αυξημένη προσοχή στη διασφάλιση των αναγκών και των συμφερόντων των καταναλωτών.

    Related Articles

    Stay Connected

    45,800ΥποστηρικτέςΚάντε Like
    6,126ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
    14,900ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής


    Latest Articles